Osłona metalowa motoreduktora do kotła z podajnikiem ślimakowym. Blokuje przedostawanie się zabrudzeń ,wilgoci, osadu, pyłu z prowadnicy ślimaka do motoreduktora. Pasuje przekładni Nord. Wymiary: Średnica: 110 mm Średnica otworu: 32 mm
Nord kołnierz bierny 160 Groszek 1 / Groszek 2 - SK1SI - 60514720
Opis produktu: Kołnierz przyłączeniowy łączący przekładnię NORD z rurą podajnika. Parametry: Średnica zewnętrzna 160 mm Rozstaw otworów przyłączeniowych do motoreduktora 71 x 71 mm Rozstaw otworów przyłączeniowych do rury podajnik 92 x 92 mm
Nord łącznik motoreduktor z reduktorem bocznym P3B 60593820
Opis produktu: Łączy mały i duży reduktor w przekładni NORD. Parametry: Wysokość: 46 mm Średnica wewnętrzna: 56 mm
Nord łącznik silnik - reduktor Piecyk 1 / Piecyk2 / Piecyk 3 B / Piecyk 8 60495020
Opis produktu: Łącznik między silnikiem, a reduktorem Piecyk 1, Piecyk 2, Piecyk 3B, Piecyk 8.
Nord łącznik silnik - reduktor Groszek 1 / Groszek 2 - 60395010
Opis produktu: Łączy silnik z reduktorem Groszek 1/2 Nord.
Nord łącznik silnik - reduktor skośny Piecyk 7 - 60495010
Opis produktu: Łącznik między reduktorem, a silnikiem Nord do piecyka 7. Parametry: Średnica zewnętrzna 1: 120 mm Średnica zewnętrzna 2: 90 mm
Nord wałek łączący motoreduktor z reduktorem bocznym Piecyk 3B
Opis produktu: Wałek łączący motoreduktor z reduktorem bocznym Piecyka 3B Nord
Puszka do silnika Nord - 800473586
Opis produktu: Skrzynki silnikowe / puszki elektryczne stosowane są przy silnikach elektrycznych w celu bezpiecznego i hermetycznego podłączenia przewodów. Wymiary: Długość: 120 mm Szerokość: 95 mm Wysokość: 55 mm
Talerzyk osłona przekładni 110 x 32
Osłona gumowa motoreduktora do kotła z podajnikiem ślimakowym. Blokuje przedostawanie się zabrudzeń ,wilgoci, osadu, pyłu z prowadnicy ślimaka do motoreduktora. Pasuje przekładni Ewmar-ness, Besel i innych uniwersalnych. Wymiary: Średnica: 110 mm Średnica otworu: 32 mm
Nord łącznik silnik - reduktor G2 - 0,25 kW 6030571
Opis produktu: Łącznik między reduktorem, a silnikiem Nord. W skład zestawu wchodzi łącznik, sprzęgło z tworzywa i śruby montażowe. Parametry: Średnica zewnętrzna 104 mm Średnica wewnętrzna 68 mm Rozstaw otworów: 60 x 60 mm
Części do motoreduktorów
Motoreduktory stanowią kluczowy element wielu systemów mechanicznych, w tym kotłów centralnego ogrzewania. Wśród najczęściej wymienianych części znajdują się sprzęgła, które odgrywają istotną rolę w przekazywaniu mocy z silnika na przekładnię. Inne komponenty, mogące wymagać wymiany, to łożyska, uszczelki oraz koła zębate.
Dobór odpowiednich elementów do motoreduktorów jest kluczowy dla prawidłowego działania urządzenia. Przy wyborze warto zwrócić uwagę na kilka aspektów. Po pierwsze, istotne jest dopasowanie części do konkretnego modelu – nie wszystkie elementy są uniwersalne. Po drugie, należy rozważyć producenta – oryginalne komponenty często są droższe, ale gwarantują lepszą jakość oraz dłuższą żywotność.
Części do przekładni ślimakowych
Kluczowe składniki motoreduktora to przede wszystkim silnik, przekładnia oraz sprzęgło. Silnik dostarcza moc, która następnie jest przekazywana przez sprzęgło do przekładni. Ta ostatnia zmienia kierunek i prędkość obrotów, często występuje w formie przekładni ślimakowej. Wszystkie te elementy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu i wymagają regularnej konserwacji oraz ewentualnej wymiany w przypadku uszkodzeń.
Wymiana części w przekładniach ślimakowych może wydawać się skomplikowana; jednak z odpowiednimi narzędziami i instrukcjami zadanie to można wykonać nawet bez specjalistycznej wiedzy. Najważniejsze jest dokładne oznaczenie pozycji wszystkich komponentów przed rozpoczęciem demontażu.
Kiedy naprawa motoreduktora jest konieczna?
Objawy uszkodzonego motoreduktora mogą być różnorodne i zależą od konkretnego rodzaju awarii. Najczęściej występujące symptomy to głośna praca urządzenia, spadek wydajności czy nierównomierna praca oraz widoczne uszkodzenia mechaniczne. W przypadku zauważenia któregokolwiek z tych objawów zaleca się jak najszybsze skontaktowanie się z serwisem lub przystąpienie do samodzielnej naprawy przy posiadaniu odpowiednich umiejętności.
Proces naprawy motoreduktora rozpoczyna się od dokładnej diagnozy problemu. Następnie po ustaleniu przyczyny awarii przystępuje się do wymiany uszkodzonych komponentów. W niektórych przypadkach konieczne może okazać się wymienienie całego układu napędowego.